Algemene voorwaarden


ALGEMENE VOORWAARDEN


ARTIKEL 1. PARTIJEN EN BEGRIPPEN


1.1 Klant: de persoon of personen aan wie Petrana haar diensten verleent.

1.2 Petrana - Praktijk voor Natuurgeneeskunde (onderstaand kortweg Petrana genoemd): is als opdrachtnemer ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Roermond onder nummer 83761543. Petrana is gevestigd aan het Leukerveld 5, 6037 SR te Kelpen-Oler en levert diensten op het gebied van bevorderen van gezondheid in de vorm van behandelingen op basis van alternatieve geneeswijzen zowel in haar praktijk in Kelpen-Oler als ook online, (online) trainingen, workshops, retreats, persoonlijke coaching, berichten zoals bijvoorbeeld boeken, blogs, podcasts, video’s, etc. via bijvoorbeeld maar niet uitsluitend social media en haar website(s).

1.3 Opdrachtgever: de persoon of instantie of haar eventuele rechtsopvolger(s), die een opdracht tot levering aan Petrana heeft verstrekt. De opdrachtgever is, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, degene die de overeengekomen prijs dient te betalen voor de geleverde dienstverlening van Petrana. De opdrachtgever (de te factureren entiteit) en de klant (zij die de dienst ervaart) kunnen dezelfde zijn maar dit hoeft niet per definitie zo te zijn.

1.4 Derden: Petrana kan naar eigen inzicht haar diensten (mede) met behulp van door haar ingeschakelde derden leveren. Petrana kan naar eigen behoefte de omvang en de samenstelling van haar team wijzigen als zij dit voor een goede uitvoering of continuïteit van haar dienstverlening noodzakelijk acht.

1.5 Opdrachtsom: het totaalbedrag van de opdracht zoals overeengekomen in de getekende offerte, opdrachtbevestiging, de bestelling die gedaan is via de website of die genoemd is in de door opdrachtgever voor akkoord verklaarde offerte of gedaan programmavoorstel.


ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN


2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle behandelingen, aanbiedingen, offertes, opdrachten en werkzaamheden die overeengekomen zijn met Petrana.

2.2 Deze Algemene Voorwaarden zijn ook van toepassing als door Petrana voor uitvoering van de opdracht derden betrokken worden.

2.3 Petrana behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden in de toekomst aan te passen of te wijzigen. Nieuwe versies zullen onmiddellijk van kracht zijn zodra deze publiekelijk toegankelijk worden gemaakt via de website van Petrana.

2.4 Als een bepaling of meerdere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden vervallen dan blijven de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden wel van toepassing. Partijen zullen in dat geval vervangende bepalingen overeenkomen waarbij zoveel mogelijk van de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling wordt uitgegaan.


ARTIKEL 3. AANBIEDINGEN EN VERLENEN VAN DE OPDRACHT


3.1 Alle aanbiedingen van Petrana hebben een geldigheidstermijn van 30 dagen vanaf dagtekening, zijn vrijblijvend en kunnen vormvrij worden herroepen. Petrana is niet aan aanbiedingen gebonden als deze niet binnen 30 dagen vanaf dagtekening van de aanbieding schriftelijk worden aanvaard. Wordt de aanbieding binnen de geldigheidstermijn aanvaard, dan behoudt Petrana zich het recht voor de aanbieding te herroepen binnen vijf werkdagen na ontvangst van de aanvaarding. 

3.2 Offertes van Petrana zijn uitsluitend gebaseerd op de informatie die aan opdrachtnemer door een (toekomstige) opdrachtgever is verstrekt. De opdrachtgever zal naar beste vermogen alle informatie die van belang is voor het maken van de offerte en voor het samenstellen en uitvoeren van de opdracht aan Petrana verstrekken. Als deze informatie wanneer dan ook onjuist en/of onvolledig blijkt te zijn geweest dan behoudt Petrana zich het recht voor om de met opdrachtgever overeengekomen opdrachtsom eenzijdig tussentijds aan te passen.

3.3 Een opdracht wordt door opdrachtgever verleend door:

a) het doen van een bestelling via de website of via andere online (social media) kanalen van Petrana en/of

b) het ondertekend retourneren van een overeenkomst die is uitgebracht door Petran en/of

c) het schriftelijk e/o per email akkoord geven op een (digitaal) gestuurde offerte of

opdrachtbevestiging. In het geval van een akkoord op een offerte geldt deze daarna ook als

opdrachtbevestiging.

3.4 Het ontbreken van een rechtsgeldig ondertekende opdrachtbevestiging, overeenkomst of

offerte ontslaat opdrachtgever niet van haar verplichtingen zoals vastgelegd in deze Algemene Voorwaarden en de bepalingen zoals deze door Petrana genoemd zijn in haar

offerte of opdrachtbevestiging zodra een aanvang is gemaakt met de levering van de met Petrana overeengekomen dienstverlening.

3.5 Een uit delen samengestelde opdracht verplicht Petrana niet tot het verrichten van een deelopdracht tegen een rekenkundig overeenkomstig gelijk deel van de overeengekomen opdrachtsom. Als deeluitvoering gewenst is zullen daarover aanvullende bindende afspraken worden gemaakt.


ARTIKEL 4. TUSSENTIJDSE WIJZIGING VAN DE OPDRACHT


4.1 Als er vanuit de opdrachtgever behoefte ontstaat om tussentijds de opdracht of de

uitvoering daarvan te wijzigen dan zal Petrana de beoogde aanpassingen, indien mogelijk, doorvoeren. Eventueel daaruit voortvloeiende kosten die de oorspronkelijke opdrachtsom overstijgen zullen, zonder dat daarvoor een aparte schriftelijke opdracht vereist is, als meerwerk worden gefactureerd aan de opdrachtgever. De opdrachtgever heeft zich, door het geven van opdracht tot wijziging van de opdracht, op voorhand akkoord verklaard met de extra kosten daarvan.


ARTIKEL 5. DUUR EN AFSLUITING VAN DE OPDRACHT


5.1 De duur van de opdracht hangt af van de vorm van coaching of training en wordt zoveel

mogelijk tevoren overeengekomen in de opdrachtbevestiging. In de opdrachtbevestiging

wordt zo mogelijk een inschatting van de duur van de opdracht en van het aantal te houden

sessies e/o bijeenkomsten gegeven.

5.2 Na het verstrijken van de duur van de opdracht kan klant geen aanspraak meer maken op niet of nog niet opgenomen onderdelen van de opdracht zoals overgebleven coaching uren en toegang tot (digitaal) lesmateriaal in welke vorm dan ook.


ARTIKEL 6. TUSSENTIJDSE BEËINDIGING VAN DE OPDRACHT


6.1 Beide partijen kunnen de overeenkomst eenzijdig beëindigen, Als één van hen van mening is dat de opdrachtuitvoering niet meer kan plaatshebben in overeenstemming met de opdracht. Een dergelijk besluit moet onderbouwd, schriftelijk en tijdig aan de andere partij worden meegedeeld.

6.2 Als door de opdrachtgever tot voortijdige beëindiging wordt overgegaan om andere redenen dan nalatigheid door opdrachtnemer, heeft Petrana toch recht op betaling van

de volledige, overeengekomen opdrachtsom, inclusief vergoeding van de door haar ge- maakte en eventueel nog te maken (extra) kosten. Als de betaling al heeft plaatsgevonden vindt er geen restitutie plaats.

6.3 Petrana mag alleen van haar bevoegdheid tot voortijdige beëindiging gebruik maken als, ten gevolge van feiten of omstandigheden die niet aan Petrana toe te rekenen zijn en een goede uitvoering van de opdracht in de weg staan, voltooiing van de opdracht in alle redelijkheid niet van Petrana verwacht kan worden. Petrana behoudt in dat geval minimaal aanspraak op betaling van door haar uitgevoerde werkzaamheden tot aan het moment van voortijdige beëindiging.


ARTIKEL 7. VERPLICHTINGEN OPDRACHTGEVER


7.1 De opdrachtgever streeft ernaar dat het in de opdracht overeengekomen aantal deelnemers ook daadwerkelijk deelneemt aan de met Petrana overeengekomen

dienstverlening. Als het aantal deelnemers uiteindelijk lager blijkt dan overeengekomen dan is opdrachtgever toch gehouden tot het voldoen van de volledige opdrachtsom zoals vermeld in de offerte e/o opdrachtbevestiging zoals met Petrana overeengekomen.

7.2 Als een deelnemer / klant door onvoorziene omstandigheden niet kan deelnemen dan kan deze opengevallen plaats, na vooraf overleg met en toestemming van Petrana,

ingevuld worden door een andere kandidaat. Als invullen van de opengevallen plaats niet

mogelijk is dan wordt aan opdrachtgever toch de volledige opdrachtsom in rekening gebracht, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

7.3 De opdrachtgever verstrekt alle benodigde informatie, documenten en gegevens die Petrana nodig heeft om de opdracht volgens afspraak uit te voeren. Als Petrana daarom vraagt dan verstrekt opdrachtgever aan Petrana op zijn/haar locatie kosteloos een werkruimte met voldoende goede internetfaciliteiten.

7.4 Het door de opdrachtgever betrekken of inschakelen van derden bij de uitvoering van de

opdracht kan alleen na voorafgaande schriftelijke toestemming van Petrana


ARTIKEL 8. VERPLICHTING OPDRACHTNEMER


8.1 Petrana zal de door haar te leveren dienstverlening naar haar allerbeste vermogen uitvoeren. Petrana heeft daarbij niet meer dan een inspanningsverplichting wat betekent dat Petrana niet garant staat voor het succes en welslagen van haar dienstverlening of de vorm en mate waarin deze dienstverlening bijdraagt aan het door de opdrachtgever en/of klant gestelde doel.


ARTIKEL 9. TARIEVEN, KOSTEN EN PRIJZEN


9.1 In de offerte van Petrana staat steeds duidelijk aangegeven welke tarieven en kosten er door Petrana voor de daarin benoemde werkzaamheden in rekening zullen worden gebracht.

9.2 De prijzen in offertes, opdrachten en andere publicaties zijn inclusief BTW, exclusief van

overheidswege opgelegde heffingen en exclusief andere voor de opdracht te maken of

gemaakte kosten, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend verzend- en administratiekosten en reiskosten, tenzij anders is aangegeven.


ARTIKEL 10. ANNULERINGSVOORWAARDEN


10.1 Als de opdracht, om redenen die niet aan Petrana toe te rekenen zijn, door opdrachtgever niet wordt afgenomen op het overeengekomen tijdstip dan worden de volgende percentages van de opdrachtsom / aanschafprijs doorbelast cq. niet gecrediteerd:


10.2 Indien opdrachtgever voor eigen rekening en risico een hotelaccommodatie voor overnachting bespreekt ten behoeve van een door Petrana georganiseerde activiteit en deze activiteit gaat onverhoopt niet door of er is sprake van verkeerde data dan berust het risico van niet kosteloos kunnen annuleren van deze accommodatie volledig bij opdrachtgever.


ARTIKEL 11. FACTURERING EN BETALINGSVOORWAARDEN


11.1 De kosten voor geleverde diensten door Petrana worden door Petrana door middel van een digitale factuur aan de opdrachtgever in rekening gebracht. Daarbij staat het Petrana vrij om het hele bedrag van de opdracht in één termijn in rekening te brengen of de opdrachtsom in deeltermijnen te factureren. Ook kan worden overeengekomen dat (een gedeelte van) de opdrachtsom als voorschot wordt gefactureerd.

11.2 Betaling door opdrachtgever dient te gebeuren voor de op de factuur vermelde vervaldatum.

11.3 Na deze vervaldag is de opdrachtgever in verzuim en is zij aan Petrana over het

bedrag van de factuur de wettelijke rente verschuldigd, zonder dat enige ingebrekestelling is

vereist. Als betaling achterwege blijft, kan de opdracht bovendien eenzijdig door Petrana worden opgeschort zonder dat Petrana als gevolg daarvan ten opzichte van opdrachtgever schadeplichtig wordt. Bovendien is Petrana in dat geval gerechtigd de overeenkomst eenzijdig te ontbinden zonder dat rechterlijke tussenkomst benodigd is.

11.4 Bij overeengekomen periodieke betalingen is betaling vóór de vervaldatum op de (deel)factuur verplicht. Als opdrachtgever in verzuim is met betrekking tot de betaling van de deelfactuur, dan is Petrana gerechtigd het volledige bedrag op te eisen.

11.5 Betaling in delen kan slechts na akkoord van en bevestiging door Petrana plaatsvinden. Als de deelbetalingen niet tijdig plaatsvinden is Petrana gerechtigd om de wettelijke rente in rekening te brengen over het bedrag dat te laat betaald is.

11.6 Als door opdrachtgever gebruik gemaakt wordt van betaling via automatische incasso of creditcard dan dient opdrachtgever steeds zorg te dragen voor voldoende saldo zodat incasso of creditcardbetaling probleemloos doorgang kan vinden. Indien stornering van betaling, om welke reden dan ook, plaats vindt dan is Petrana gerechtigd om daaruit

voortvloeiende extra (administratie)kosten aan opdrachtgever door te belasten.

11.6 Als opdrachtgever niet aan zijn betalingsverplichtingen aan Petrana voldoet of

als de opdrachtgever op willekeurig welke andere manier tekortschiet in het nakomen van zijn verplichtingen uit hoofde van zijn overeenkomst met Petrana dan is laatste gerechtigd alle incasso- en/of andere gerechtelijke of buitengerechtelijke kosten aan opdrachtgever in rekening te brengen, zulks met een minimum van 25% van de overeengekomen opdrachtsom.


ARTIKEL 12. AANSPRAKELIJKHEID


12.1 Petrana en haar medewerkers en partners zijn nimmer aansprakelijk voor enige

(directe dan wel indirecte) schade welke aan opdrachtgever en/of aan de klant is toegebracht door en/of tijdens het gebruik van door en/of namens Petrana geleverde

dienstverlening.

12.2 Petrana is nimmer aansprakelijk voor de kwaliteit of uitkomst van de door haar geleverde dienstverlening. Op Petrana rust slechts een inspanningsverplichting (zie tevens artikel 8).


ARTIKEL 13. INTELLECTUEEL EIGENDOM / AUTEURSRECHT


13.1 Op alle door Petrana ontwikkelde documenten rust van rechtswege het auteursrecht. Het auteursrecht of ander intellectueel eigendomsrecht heeft betrekking op de door Petrana verleende dienstverlening en op al het daarbij gebruikte cursusmateriaal.

13.2 Alles wat door Petrana is ontwikkeld en/of wordt gebruikt voor de uitvoering van de opdracht is en blijft eigendom van Petrana. Dat geldt ook voor de door Petrana uit te brengen rapportages, verslagen en feedback. De opdrachtgever krijgt slechts het recht deze rapportages, verslagen of feedback binnen haar eigen organisatie te gebruiken. Openbaarmaking van één of meerdere van deze zaken kan alleen geschieden na vooraf verkregen schriftelijke toestemming van Petrana.


ARTIKEL 14. GEHEIMHOUDING


14.1 Petrana is gehouden tot geheimhouding van alles wat haar omtrent haar opdrachtgever is bekend geworden. Petrana houdt zich aan de Wet Persoonsregistratie en zal de gegevens van haar opdrachtgever uitsluitend gebruiken voor de verwerking en  administratieve afhandeling van de opdracht. De gegevens van de opdrachtgever zullen niet, tenzij daaraan zwaarwegende juridische redenen ten grondslag liggen, aan derden worden verstrekt.


ARTIKEL 15. BIJZONDERE BEPALINGEN


15.1 Petrana behoudt zich het recht voor om deelnemers van een training of workshop die door hun gedrag of aanwezigheid het normale verloop van de workshop of training verstoren of belemmeren per direct van verdere deelname uit te sluiten. Uitsluiting zal (mogelijk achteraf) schriftelijk en gemotiveerd worden meegedeeld aan de opdrachtgever en ontslaat opdrachtgever niet van de verplichting tot betalen aan Petrana van de volledige opdrachtsom.

15.2 Petrana is gerechtigd om, zonder opgaaf van redenen, de locatie waar

trainingen of events worden georganiseerd op enig moment te wijzigen als zij daartoe

redenen heeft. Eventuele daaruit voortvloeiende kosten voor deelnemers zijn niet

verhaalbaar op Petrana

15.3 Op alles wat uit hoofde van offertes of opdrachten mocht gebeuren waarin deze Algemene Voorwaarden niet voorzien is het Nederlands recht van toepassing.

15.4 In geval van geschillen doet de bevoegde Nederlandse rechter uitspraak.

Als energetisch natuurgeneeskundig therapeut ben ik lid van de beroepsvereniging VBAG, Registertherapeut bij het RBCZ en officieel erkend HBO-therapeut. Hierdoor worden de kosten van mijn natuurgeneeskundige consulten door veel zorgverzekeraars (gedeeltelijk) vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Ik raad je aan om hierover informatie in te winnen bij jouw zorgverzekeraar.

Petrana - Petra van der Vleuten - Leukerveld 5 - 6037 SR Kelpen-Oler  -  06 - 44 106 402

contactformulier - info@petrana.nl  - www.petrana.nl - Facebook - LinkedIn

VBAG
RBCZ